Het artikel werd toegevoegd aan winkelwagen...

//TODO ajout au PANIER SESSION !!!


FR NL

Remmen

Produkt selectie



 

I. Presentatie

Een motor besturen is de motor doen optrekken maar ook vertragen. Sinds bijna 20 jaar is Kit Cross de exclusieve importateur van het Premier merk in België. Deze Engelse fabrikant produceert remvoeringen, remschoenen en remschijven voor motors, quads, terreinfietsen en go-karts.

De onderdelen worden in Europe of Amerika geproduceerd, in een moderne fabriek. Technische kwaliteit is de voornaamste zorg van deze Europese leider in remonderdelen.

Zie de nieuwe website met katalogus en alle technische informaties www.premierbraking.com

II. Technische gegevens

A) Premier-remblokken

De remvoeringen zijn in meerdere kwaliteiten beschikbaar, voor elk soort gebruik.

P-gamma

Organische remblokken in kevlar. Maakt krachtig remmen mogelijk op alle soorten sportieve en personenmotors (behalve terreinmotors). Efficiënt remmen, maar met een beperkte levensduur. Meer dan 400 referenties.

Premier remblokken
PH-gamma Metallische Racing-remblokken met hoge performantie, voor een sterke wrijving. In de VS vervaardigd volgens een exclusieve formule. Maximale duurzaamheid en ongeëvenaarde performantie bij strak remmen en gebruik bij grote snelheden of hoge temperaturen. Meer dan 200 beschikbare referenties voor sportieve motors en scooters. Premier Racing remblokken
PR-gamma Fritte metallische composiet (brons) met een grote dichtheid voor terreinmotors en quads (zand, modder, water, …). Zeer lange levensduur. Vooral te gebruiken op de achterwiel. Off-road Premier remblokken
PX-gamma Tussenliggend terreinmotorkwaliteit (tussen P en PR) voor een zeer redelijke prijs. Goed compromis tussen efficiëntie en levensduur, vooral bij droog of semi-droog weer. 40 beschikbare referenties. Off-road racing remblokken
RPH-gamma Kwaliteit voorbehouden voor competitie op racecircuits. Niet te gebruiken voor personenmotors. 40 beschikbare referenties. Remblokken voor competities
PHS-gamma Nieuwe kwaliteit in 2010. PH-kwaliteit aangepast aan competitie op terreincircuits. Betreft de 20 meest gangbare referenties voor terreinmotors.  
RPHX-gamma Evolutie van de RPH. “Extreme Pro Racing”. 45 beschikbare referenties in de fabriek.  
P..SC-gamma Remvoeringen voor lichte scooters van maximum 75 à 100 cc. Goede levensduur, goed remvermogen bij normaal, niet-intensief gebruik. Zeer competitieve prijs. Bepaalde referenties bestaan in dezelfde afmetingen voor motors en voor scooters; enkel het materiaal is verschillend. Deze remvoeringen zijn specifiek bestemd voor scooters en dus niet voor wegmotors met een grote cilinderinhoud.  
PH..SC-gamma

 

Remvoeringen van Racingkwaliteit voor krachtige of zware scooters. De remkwaliteit is gelijkaardig aan die van sportieve motors.
Bepaalde referentienummers bestaan:
-soms uitzonderlijk uit P..SC
-soms uit PH..SC
-soms uit P..SC en PH..SC

 

 
PK-gamma

Kartingremvoeringen. Bestaan in meerdere materialen, van zacht tot hard. Meer dan 60 modellen. Enkel beschikbaar op bestelling. Korte leveringstermijn van 4-5 dagen.
Sinds 2009 heeft Premier zijn aanbod van remvoeringen, remschijven en koppelingen sterk uitgebreid. Met zijn enorm geworden gamma is Premier vandaag veruit de grootste fabrikant van remcomponenten in Europa. Het bedrijf beschikt over meer dan 400 referenties voor vrijwel alle types motors en quads.
-Voor sportieve motors: PH (200 referenties)
-Voor terreinmotors: PR, PX of PHS (200 referenties)
-Voor wegcircuits: RPH of RPHX (100 referenties)
Bepaalde referenties bestaan in P, of P en PH, of P en PR…
Het is dus niet mogelijk om eender welk materiaal te verkrijgen voor eender welke motor.
We doen ons best om het grootst mogelijke aantal referenties in voorraad te hebben, met andere woorden ongeveer 80% van het complete gamma. Voor de overige referenties bedraagt de leveringstermijn meestal 4-5 dagen. Wij worden 2 keer per week geleverd.


 


B) Goldfren remblokken

Gold Fren is ons tweede merk voor remvoeringen. Het bedrijf produceert sinds 1991 een breed gamma remvoeringen voor terrein- en wegmotors. Sinds 2000 produceert Gold Fren ook een uitgebreid gamma remschijven.
Kitcross heeft gekozen om vooral het gamma voor terreinmotors en quads aan te bieden omwille van de uitstekende kwaliteit en redelijke prijs:

K kwaliteit100% gesinterd metaal
Metaal-keramieklegering met zeer fijne metaal- en bronspartikels
Toepassingen: terreinmotors
Droog terrein: enkel het achterwiel
Vochtig terrein: achterwiel, eventueel ook voorwiel
Zeer lange levensduur
Hoog wrijvingscoëfficient
Metaal Goldfren remblokken
AD kwaliteit 75% metaal
Iets minder harde metaal-keramieklegering dan de K-kwaliteit, maar betere remgevoeligheid
Toepassingen: terrein en weg
Lange levensduur
Zeer hoog wrijvingscoëfficient
Geschikt voor droog en vochtig terrein
Zeer goed compromis tussen efficiëntie en matige slijtage
Metaal Goldfren remblokken



Voor meer informatie, zie www.goldfren.cz

 

C) Premier remschoenen

De eerste motors remden via een trommel en remschoenen. Deze trommels en remschoenen worden nog steeds gebruikt op veel motors met een kleine cilinderinhoud, evenals op veel niet-recente of niet-sportieve modellen.

S-gamma Op het gebied van remschoenen voor bromfietsen en motors biedt Premier een gamma van 170 referenties aan. Deze worden geproduceerd met hogedruklegeringen en asbestvrije bekledingen. Premier remschoenen


D) Remschijven

1) Presentatie

Het gebruik van remschijven in serie op motors is pas echt begonnen met de 750 Honda Four uit 1969. Snel daarna werden ze overgenomen op competitiemotors, maar in een geperforeerde versie en vaak tweevoudig aan de voorkant. Dit systeem zet de kinetische energie van het voertuig om in warmte. De warmte verdwijnt vervolgens ter hoogte van de remschijven en remvoeringen.

Kit Cross is sinds bijna 20 jaar de exclusieve importeur van het Premier-merk in België. Premier is een Engelse producent dat zich specialiseert in remvoeringen, remschijven en koppelingen voor motors en quads.

De fabriek is nieuw en beschikt over moderne machines. Technische kwaliteit is de hoofdzorg van deze Europese leider in remtechnieken.

Zie : www.premierbraking.com


2) Technische gegevens

Vaste remschijven  De buitenring (deel aan de buitenkant) bestaat uit het zelfde materiaal als de centrale ring. Vaste remschijven voor motoren
Zwevende remschijven   De buitenring uit inox (staal) en de centrale ring (vaak aluminium) zijn met centreerringen vastgemaakt die een bewegingsvrijheid aan de remschijf laten, door de centrering kan de buitenring zich perfect aan de remblokken aanpassen. Zwevende remschijven voor motoren


De remschijven voor allroad motoren hebben hun originele grootte of diameter. Voor competities op racebanen of offroad motoren kunnen de remschijven oversized zijn.
  • OMX remschijven: Diameter 280 mm geleverd met een speciale aluminium fixatie.
  • Supermoto remschijven 320 mm met een variabel flexibiliteit, geleverd met een speciale aluminium fixatie.

Bovendien hebben wij talrijke remschijven van verschillende merken op voorraad:
  • Remschijf JT: nieuw gamma 2008-2009. Vaste en zwevende remschijven (model WAVE) van excellente kwaliteit en interessante prijzen.
  • Remschijf NG: uit inox en roest dus niet. Vaste en zwevende remschijven, leverancier van de meeste Spaanse motoren (Derbi, Rieju, etc.).
  • Kitcross remschijven: in onze atelier geproduceerd, anti-slijt-staal 100kg. Heel lange duurzaamheid. Voor offroad motoren en quads.

3) Praktische informatie

De montage van een remschijf moet door een competente technicus gedaan worden. De remmen zijn een heel delicaat element, een verkeerde installatie kan een ongeval veroorzaken.


Advies voor professionele technicussen

  • Nooit gebruikte remblokken met een nieuwe remschijf gebruiken.
  • Het aanhaalmoment van de bevestigingsbouten respecteren (volgens het handboek), gebruik een borgmiddel.
  • De rembeugel zorgvuldig reinigen.
  • De remblokken perfect in het midden van de beugel plaatsen.
  • Het niveau van het remolie controleren.
  • Een naar een schok gebogen remschijf kan nooit rechtgebogen worden, op het zelfde moment de 2 remschijven aan de voorkant en de remblokken uitwisselen.
Inrijden

  • 50 tot 60 keer zacht remmen, en dan sterker en sterker, de remblokken moeten zich aan de remschijven aanpassen.
  • Het glaceren van de remblokken vermijden.
  • 200 tot 300 kms zijn ideaal om de remblokken in te rijden.

Regelmatige controle

Regelmatig (iedere 2000 km) volgende punten controleren:

  • Beperk de slijtage van de remschijf
  • Eventuele aanwezigheid van olie
  • De werking van de rembeugel, de bevestigingen, de bouten.

In competitie na iedere race controleren


© Copyright 2007 - Kit Cross - Belgique
All rights reserved | Communication - Technology Internet: E-net Business
Téléchargez Flash Player si vous ne voyez pas les animations Optimisation Adobe Macromédia Flash